TPBKs historia

År 1985, när bowlinghallen i Tidaholm var iordningställd och verksamheten tog fart, bildades en bowlingsektion under Sveriges Folkpensionärers Riksförbund, Tidaholm.

Redan första året vann föreningen sin division i Riksserien.

Men redan 20 Februari 1986 bildade pensionärsbowlarna en fristående förening. Tidaholms Pensionärers Bowlingklubb

Den första styrelsen syns här i bilden till höger.

Vid årsmötet 7 Maj 1987 beslutades att anmäla ett lag till Västgötaserien för spel inom Skaraborg

25 Maj 1987 beslutades inom länskorpen, som var huvudman för serien, att spela Västgötaserien höst-vår i stället för som planerat vår-höst.

image.png

Vid 1988 års klubbmästerskap blev Jonny Pettersson segrare före Göran Lind och Erik Wallèn.

Dammästare blev Ellen Nordin före Märta Nylèn.

Vid årsmötet 2010 valdes följande styrelse:

Ordf. Sten Olsson

Sekr. Lennart Olsson

Kassör Gunnar Eriksson

Ledamöter Arne Nyman, Arne Kämpe

Vid årsmötet 7 Februari 2000 valdes följande styrelse:

Ordf. Sten Björklund

Sekr. Lars Nordström

Kassör Carl-Lennart Aronsson

Ledamöter  Göran lind, Roy Andersson

image.png

Här ovan syns föreningens initiativtagare, Gösta Larsson, rulla ut det första klotet efter bildandet av Tidaholms Pensionärers Bowlingklubb.